İnternet kullanımının oldukça yaygınlaştığı günümüzde hem şirketler hem de bireysel kullanıcılar için sosyal medya yönetiminin oldukça önemli olduğu görülüyor.


İnternet dünyasında sosyal medyanın gücünün giderek arttığı görülüyor. Günümüzde internet kullanıcılarının çok büyük bir bölümünün çeşitli sosyal medya platformlarında hesapları bulunuyor. İnternet kullanıcılarının büyük bir kısmı da bu sosyal medya hesaplarında oldukça fazla zaman geçiriyor. Hal böyle olunca hedef kitleye ulaşmak, tanıtım, pazarlama ve kurumsal kimlik oluşturmak gibi birçok faaliyette en etkili organ olarak sosyal medya platformları öne çıkıyor. Günümüzde faza kişi tarafından takip edilmek, popülerliği arttırmak ve yapılan paylaşımların etkisini yükseltmek için profesyonel bir sosyal medya yönetimi gerekiyor.

Sosyal medya platformlarında yüz milyonlarca profil olduğundan dolayı mümkün olduğunca fazla takipçiye ulaşmak, takipçi sayısını arttırmak, takipçilerle olan etkileşimi yükseltmek için sosyal medya kullanımında bazı püf noktalara dikkat etmek gerekiyor. Günümüzde birçok şirket ve tanınmış kişi sosyal medya yönetimini bu alanda hizmet sunan firmalara teslim etmiş durumdadır. Fakat sizlerde bazı hususları göz önünde bulundurarak başarılı bir sosyal medya yönetimi sağlayabilirsiniz. Bu sayede kısa sürede takipçi ve beğeni sayısı artarken takipçilerle olan etkileşiminden hızla arttığı görülüyor. Sosyal medya yönetiminde dikkat edilmesi gerekenler ise şu şekildedir;

Etkin ve Özgün İçerikler Üretme

Sosyal medya dünyasında kullanıcıları en çok etkileyen ve dikkat çeken unsur olarak etkin ve özgün içeriklerin paylaşılması ön plana çıkıyor. Sosyal medyada birbirinin aynısı hatta kes, kopyala ve yapıştır olarak nitelendirilen birçok paylaşım bulunuyor. Hal böyle olunca yapılan bu paylaşımlar kullanıcıların bir noktada sonra dikkatini çekmez hale geliyor. Hatta bu tür paylaşım yapılan hesapların popülerliğinin giderek düştüğü ve insanların gözünde sıradan bir hal aldığı görülüyor. Bu sebeple başarılı bir sosyal medya yönetiminde özgün, etkili ve dikkat çekici paylaşımların yapılması gerekiyor. Şirketin ya da bir ürünün tanıtımı yapılacak ise bu tanıtımı etkin ve özgün içeriklerle sunarak karşı tarafta bir başarılı ve olumlu bir algı yaratılması gerekiyor.

Kullanıcılarla Sürekli Diyalog Kurulmalı

Sosyal medya platformlarında ki kullanıcılarla sürekli bir diyalog halinde olunması gerekiyor. Bu doğrultuda sosyal medya hesaplarında yönetilen sorulara, özelde yazılan yazılara olabildiğince cevap verilmesi gerekiyor. Bu sayede karşı taraf kendisine değer verildiğini anlayarak sadakat duygusunu daha da yukarı çıkartıyor. Ayrıca sosyal medya kullanıcılarından gelen soru ve eleştirilere cevap vermek markanın kendini geliştirmesi ve eksiklerini tespit etmesi açısından da oldukça önemlidir. Sosyal medya hesapları için aralıklarla gelen soruları cevaplayabilecek kişilerin bulunması oldukça faydalı olacaktır.

Kullanıcıları Sık Reklamlarla Boğmamak

Sosyal medya yönetiminde yapılan yanlışlardan biride takipçileri sık reklamlarla boğmak ve soğutmak oluyor. Takip ettiği hesapta sürekli reklam gören kişi bir noktadan sonra bu reklamlarda sıkılarak ilk olarak etkileşimi bırakır daha sonra ise takipten ayrılmaya kadar uzanan bir süreç ortaya çıkıyor. Bu sebeple yapılacak tanıtım faaliyetleri iyi bir planlama ile yapılması gerekiyor. Yapı laçka pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinde görselleri etkili kullanmak, verilecek mesajı sadece bir şekilde sunmak ve akılda kalıcılık yaratmak gerekiyor. Ayrıca bazı zamanlar yapılacak reklam faaliyetlerini yapılan paylaşımlara ustaca yerleştirmek gerekiyor. Bu sayede kullanıcılar farkına varmadan yapmış olduğunuz reklamı görmüş ve etkileşime girmiş olacak. Reklamları aralıklarla paylaşmak takipçilerin sürekli reklam görmesinden sıkılmasının ve merak duygusunun devam etmesini sağlıyor.

Paylaşım Yapılacak Zamanlamayı İyi Seçmek

Sosyal medya platformlarında yapılacak paylaşımların özgün ve etkili olması kadar doğru zamanda paylaşılması da oldukça önemli oluyor. Aksi takdirde yanlış zamanlama ile yapılacak paylaşımların hedef kitleye etkili bir şekilde ulaşması ve etkileşimin fazla olması oldukça zor olacaktır. Çünkü sosyal medya platformlarında yanlış zamanda yapılacak paylaşımlar kişinin sizin yaptığınız paylaşımı daha sonra görmesini ya da dikkat etmesini oldukça zor hale getiriyor. Doğru zamanlama hedef kitleye göre değişebiliyor. Bu noktada hedef kitlenizin yaş aralığı ve cinsiyetine göre o grubunu hangi saatlerde sosyal medya platformlarını aktif olarak kullandığını öğrenerek paylaşımların o saatlerde yapılması gerekiyor. Günümüzde bu noktada akşam saatleri ve öğle yemeği saatlerinin çok daha fazla ön plana çıktığı görülüyor.

Dikkat Çekici Görseller Kullanmak

Sosyal medya yönetiminde en çok dikkat edilecek hususların başında yapılan paylaşımlarda dikkat çekici, yüksek çözünürlüğe sahip fotoğraf, video ve görsellerin kullanılmasıdır. Sosyal medya platformlarında aynı anda binlerce paylaşım yapılıyor. Bu noktada dikkat çekici olmayan paylaşımlar ne denli özgün bir içeriğe sahip olsa da görülmediği ve gözden kaçtığı görülüyor. Bu sebeple yapılan tüm paylaşımlarda dikkat çekiciliği arttıran görsellerin kullanılmasına dikkat edilmesi gerekiyor. Yapılan araştırmalar fotoğrafların yer aldığı paylaşımların olmayanlara göre yüzde 70 oranında daha fazla ilgi çektiği ve etkileşime neden olduğunu ortaya koyuyor.

Doğru ve Etkili Anahtar Kelimeler Kullanmak

Sosyal medya kullanımında hedeflerden birisi de yeni takipçi kazanmak ve yapılan paylaşımlar sadece takipçiler tarafından değil takipçi olmayan sosyal medya kullanıcıları tarafından görülmesini sağlamak oluyor. Bunu sağlamanın en etkili yolu ise yapılan paylaşımlarda doğru ve etkili anahtar kelimler kullanmak oluyor. Profesyonel sosyal medya yönetiminde doğru anahtar kelimeler kullanmak takipçi olmayan kullanıcılara ulaşmak ve paylaşımı onlarında görmesini sağlaması açısından oldukça önemli oluyor. Burada unutulmaması gereken çok sayıda anahtar kelime ve hastag kullanımının çok fazla sayıda kişiye ulaşacağı anlamına gelmeyeceğidir. Burada önemli olan kullanılan anahtar kelimelerin yapılan paylaşımlarla doğru ve etkileşimli olması oluyor.

Paylaşımların Süreklilik Arz Etmesi


Sosyal medya yönetiminde başarının anahtarlarından biriside paylaşımların sürekli olarak yapılmasıdır. Çünkü sürekli olmayan paylaşımlar sizlerin hedef kitlenizin odağından çıkmanıza neden olabilir. Bu sebeple belirli periyotlarda yapılan paylaşımlar takipçilerle etkileşimin sürekliliği açısından oldukça önemli oluyor. Tüm bu hususlara dikkat edilmesi durumunda başarılı, uzun vadeli ve süreklilik arz eden bir sosyal medya yönetimi sağlanmış oluyor. Bu sayede sosyal medya platformları son derece etkin bir şekilde kullanılarak hedeflerine başarıya daha kolay ve uygun maliyetlerle ulaşılmış oluyor.

Paylaş

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanları lütfen doldurun *