kurumsal-kimlik

Şirketinizin başkalarının gözünde iyi bir görünüme kavuşmasını sağlayan sebeplerden birisi de kurumsal kimliktir.

Kurumsal kimliği tanımlayacak olursak “belli bir kuruma ait olan misyon veya vizyonu tanımlamaya yarayan insanların o kurumu tanımasını sağlayan bir araçtır” kurumsal kimlik, gerçek kişiliklere ait kimliklerden farklı olarak bir nevi değerlendirme aracı olarak da görülebilir. Kurumsal kimlik sayesinde farklı kesimlere yönelebilir. Farklı kurumlarla anlaşmalar yapabilirsiniz, ayrıca müşterilerinizin güvenini kolay bir şekilde kazanabilirsiniz.

Günümüzde birçok şirket uzun sürecek bir rekabet içerisindedir. Bu rekabet ortamından sağ salim çıkabilmek içinse belli bir niteliğe sahip olmak gerekmektedir. Yani diğerlerinden öne çıkan ayırt edilebilecek bir özelliğe sahip olmak gerekir. Bunu da sağlayacak olan kurumsal kimliktir; kurumsal kimlik logodan kullanılan renklere veya kullanılan binaya kadar geniş bir alana kadar hitap eden bir araçtır.

Kurumsal kimlik sayesinde hitap ettiğiniz sektörün amaçları tutarlı olmalıdır. Eğer sağlık sektörüne hizmet edecekseniz sağlık sektörüyle uyumlu misyona, vizyona ve tanıtıma ihtiyaç duyulmalıdır. Ayrıca kurumun görsel, işitsel ve metinsel göstergelerle anlatma şeklinden doğan ve kurumun imajını gösteren bir nitelik olarak da görebiliriz. Kurumsal kimliğini iyi bir şekilde nitelendiremezse bu kurumun kimliğini zedeler.

Bugün bilindik birçok markanın belli başlı kurumsal kimliği var örneğin telefon denilince akla gelecek markalar sınırlı sayıdadır. Çünkü aklımızda yer edinmiş belli başlı telefon markaları vardır. Bu markaların kullandığı logolar, sloganlar veya renkler aklımızda belirir. Çünkü bu markalar uzun süre bu kurumsal kimliği kullanarak insanların gözünde ayrı bir yerde tutulmuştur.

Kurumsal kimliğin önemini maddelerle sıralayacak olursak;

  • Kurumun başkaları tarafından doğru algılanmasını sağlar
  • Kurumsal imaj oluşturulmasını sağlar
  • Rekabette birkaç adım öne taşır
  • Yönetici ve çalışanlar arasındaki etkileşimi güçlendirir
  • Kurumsal kültür oluşturmayı sağlar
  • Hedef kitleyle duygusal bağı güçlendirir

Kurumsal kimliği belirten üç tür kimlik vardır bunlar;

  • Marka Kimliği; Aynı sektörde işlem yapan kurumlardan birinin diğerlerinden daha üstün olmasını sağlayan kimlik türüdür. Bu kimlik türü rekabet ortamında kazananı belirler.
  • Bütüncül Kimlik: Kuruma ait olan farklı alanlarında ele alındığı kimlik türüdür.
  • Onaylanan-Desteklenen Kimlik: Bünyesinde farklı şirketler barındıran yüksek düzeyli bir kurumun o şirketlerle olan düzeyini gösteren kimlik türüdür.
kurumsal kimlik mock up örneği

Kurumsal Kimliğin Avantajları

Kurumunuzu diğer kurumlardan öne çıkaracak belli başlı avantajlar vardır; Bunları tek tek sıralayacak olursak.

  • Farklı olmalısınız: Sizi diğer kurumlardan bir adım öne çıkaracak avantajlardan birisi hitap ettiğiniz sektörde farklı adımlar seyretmenizdir. Böylelikle farklı olarak dikkat çekici olur insanların aklına kalıcılığı sağlarsınız.
  • Akılda kalıcı olmalısnız: Farklılıkla kıyaslanan bu avantaj sayesinde özgün metinler özgün görseller ve özgün işitsel öğeler kullanarak hitap ettiğiniz alanda daha kalıcı olabilirsiniz. Eğer insanların aklında yer edinmek istiyorsanız bunu dikkate almalısınız.
  • Rakipleri göze almayın: Kurumsal bir kimlik oluştururken diğer kurumların özelliklerini dikkate almamalısınız yani kısaca gereksiz rekabet ortamlarından kaçınmalısınız. Eğer gereksiz rekabete girerseniz rakip kurum tarafından kurumsal kimliğiniz anında zedelenebilir. Bu nedenle basit sade bir yol izlemelisiniz.
  • Tasarımlarınıza dikkat etmelisiniz: Kurumsal bir kimlik oluşturmanın olmazsa olmazlarından birisi olan tasarım; iyi bir logo iyi bir renk seçimiyle kıyaslanabilir. Örneğin daha çok kız çocuklarına hitap eden bir sektörde faaliyet ediyorsanız pembe logo kullanabilirsiniz. Bu gibi özellikleri dikkate alarak kurumsal kimliğinizi daha ön plana çıkarabilirsiniz.
  • Reklam ve tanıtım: Kurumsal kimlik kurumunuzun reklamını sağlayan ve geniş kesimlere ulaştıran bir özelliktir. Reklamlarınızda kurumsal kimliğinizi mutlaka kullanmalısınız.

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanları lütfen doldurun *